miércoles, 1 de febrero de 2012



Risk Analysis 

Factors limitadors 

El principal factor que limita l’empresa és que inicialment només serà online, ja que fins que no comenci a treure beneficis notables no obrirem tendes físiques. Això pot fer que la gent no es trobi còmoda al no poder veure els nostres productes o bé que la nostra web no sigui tan visitada com nosaltres necessitaríem. 
Podríem considerar que també ens limita el fet que per subsistir la nostra empresa a de comptar am la subcontractació d’una empresa de fabricació i una de distribució i per tant ella sola no podria subsistir com a “tenda” sense elles ja que aleshores només seria una empresa de re-disseny. 
I finalment, el comunicar-nos mitjançant xarxes socials, web i blog ens fa limitar-nos a un determinat paràmetre específic de la societat, sobretot gent jove, tot i que això també pot jugar en el nostre favor ja que es el sector al que volem dirigir-nos. 

Factors crítics per a l’èxit 

En general podem dir que els problemes poden sorgir d’aquests secors: 

  •  Disseny 


Dintre el departament de disseny (que es el principal en la nostra empresa) podrien sorgir incidents com per exemple que no es trobés el patró d’un vestit i s’hagués de refer sencer; també sol passar que no es troben teles similars a les emprades en el disseny original degut a l’època; i ja tenint en compte el mitjà de comunicació amb els clients, es pot donar el cas que no hi hagi molta gent que voti els dissenys que més agraden (amb la qual cosa no tindríem aquesta proximitat desitjada) o que no ens enviessin propostes personals. 
  •  Pàgina web 


A l’hora de crear la pagina web podríem tenir malentesos am els programadors, però partint de que la pagina ja està creada es poden generar els següents problemes: 
Per començar ens trobem amb el fet de que als buscadors d’Internet està demostrat que en la majoria d’ocasions només són consultades les 15 primeres planes, així doncs si la nostra empresa no surt en aquestes posicions la gent no hi entrarà. 
Per altra banda, cal tenir molt compte que un mal disseny de web pot ser molt contraproduent. Per exemple, la dificultat de navegació farà que la gent no trobi la informació Empresa – ESDi 2012 18 
que busca (serà una web desendreçada a vista dels clients); si es produeixen diversos focus d’atenció l’usuari es distreu i no centra l’atenció en el que és principal (que comprin); el color també juga un paper molt important ja que si el text no ressalta no es podrà llegir amb claredat la informació; i sobretot, es pot caure en l’error de sobrecarregar de informació fent que la web estigui massa atapeïda. 
  • Xarxes socials 


Cal parlar també dels problemes que poden sorgir al voler-nos comunicar amb els clients via xarxes socials. Per començar si no es té una estratègia de Social Media l’empresa no aconseguirà res en clar, i això fa que el principal error que es cometi es creure en resultats immediats, però no es té en compte que l’evolució en aquests medis és lenta i els resultats materials tarden en arribar; a més, no podem pensar que perquè la pàgina tingui molts seguidors vol dir que la empresa estigui tenint èxit; i finalment destaquem que com el manteniment dels perfils socials requereix força temps i implicació això pot produir certs desajustos en l’activitat empresarial. 
  • Distribuidors i fabricants 


I per acabar hem de tenir en consideració que poden sorgir molts problemes amb les empreses subcontractades, entre els quals destaca per la seva importància el incompliment de la seva tasca tal i com nosaltres la volem, per exemple, que l’empresa distribuïdora no porti les comandes on les demanen o que l’empresa de fabricació no ens fabriqui les peces com volíem. 
A més hem de afegir-hi possibles problemes de pagament. 

Contramesures 

Per contrarestar alguns d’aquests factors negatius podem usar aquestes solucions: 
  •  Disseny 


Els problemes de patrons o teles es resoldrien amb un detallat estudi del possible patronatge (fet que ens ocuparia molt més temps) i amb l’ús de teixits substitutius; per altra banda la interacció dels clients amb l’empresa es podria incentivar amb alguna promoció o amb més demanda d’acció a les xarxes socials. 
  • Pàgina web 


Per solucionar les pèrdues que podria generar el mal disseny web hauríem de tenir sempre present el següent: 
Una bona estructura de navegació (simple, lògica, usant icones i informació de la localització en la web) farà que els usuaris s’estiguin més estona a la plana i, per tant, hi hagi més probabilitat de que siguin futurs clients; pel que fa als elements que criden l’atenció han de Empresa – ESDi 2012 19 
tenir una mida, forma, color i posició que els diferencií, a més, aquests han d’ajudar a que l’usuari no pensi, i sobretot s’ha de tenir clar quin es l’objectiu que es busca (que comprin) i potenciar-lo sense saturar la plana de múltiples zones d’impacte visual; hem de recordar que l’ús adequat del color ens pot ajudar molt, ja que pot captar l’interès i dirigir l’atenció dels navegants; i finalment, s’ha d’establir una jerarquia visual de continguts (gran importància d’una bona distribució) perquè el possible client trobi el que busca fàcilment. 
I sobretot estar atent amb la ortografia i gramàtica usada! 
  • Xarxes socials 


Pel que fa als problemes de contacte amb els clients via xarxes socials hem de tenir clara la premissa de que es un àmbit que es basa en las relacions, i partint d’aquí hem d’establir uns objectius clars i realistes. Per això per aconseguir que comprin els nostres productes hem comunicar-nos amb ells (adaptant el nostre llenguatge) i ser-los pròxims, oferint-los continguts que puguin ser del seu interès. S’ha de tenir en compte que més ens convé qualitat i fidelitat en els usuaris que no quantitat. 
  • Distribuidors i fabricants 


I en acabat, els conflictes que sorgeixen entre les empreses subcontractades i la nostra es resoldrien amb la contractació de l’empresa que més ens convé (econòmicament) i que sigui de confiança per evitar possibles problemes. Tot i així, ens encarregaríem que els detalls de confecció i transport fossin els més clars possibles per procurar que no hi hagués cap malentès. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario